Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hari Raya Kedua ~ Its My Birthday

Assalamualaikum...

Sebelum tu.. aku nak wish happy belated birthday to myself.. lagi beberapa tahun dah nak masuk ke era 40-an... uwaaaaaaaa... sodih eh lak aiiii.. tuo den dah haa... alhamdulillah... masih diberi kesempatan sehingga ke hari ini untuk menghirup udara yang semakin pupus kebersihannya..

Memandangkan birthday aku jatuh pada hari raya.. so, memang tak terasa langsung... nak2 pulaks sibuk ngan urusan masak memasak di dapur.. terus tak ingat...

Oh ya.. sebut pasal birthday.. hadiah dari en hubby dah dapat awal... hehehhehehe... apa lagi kalau tak handbag.. suka sangat aku ngan handbag kan... aku pun tak tau kenapa.. tq my dear..

corak yg dah lama aku idamkan.. tapi handbag aku tu tak sama ngan dalam gambar ni.. lain sket design dia.. nanti aku update gambar yerk.. mahal nak mampos! masa nak raya diorang up kan harga.. pandai ehhhh...
 
Pada sebelah pagi hari raya kami ramai2 turun ke dapur.. antara juadah yg disediakan.. nasi beriani dari Chef Mak Ngah & Pak Ngah, kurma daging dan laksa dari Chef MIL, ayam masak merah dan jelatah dari Chef Mak Yang mengganti gelaran Mak Lang yang tak sesuai ngan aku.. huhuhuu.. gambar2 juadah tak sempat aku nak snap..

Sebelah petangnya kami keluar beraya di rumah sedara mara lagi... tapi sebelum tu kena posing dulu ya tanda kenangan..


dah besar anak dara aku kan.. tapi perangai.. tak padan ngan umur..

orang lain sibuk berposing.. Amiera sibuk ngan makanan.. aduiiii.. tak kenyang2..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah