Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Free Ticket ~ GSC & Waterworld i-City


Malam ni nak pi nonton wayang.. bawak anak2 sempena besday diorang semalam dan esok (Amiera).. dapat 2 tiket free sempena bulan besday aku.. cuma tambah duit beli tiket Amiera sajork.. tapi bukannya semua movie bleh tengok ya.. selected movie ONLY!.. sib baik ada citer kartun.. so, tengok Despicable Me 2.. walaupun dah lama kuar.. tapi bolehlah.. asal Free... ngeh3..

Semalam.. kami layan dulu Despicable Me.. nak tengoklah kan apa citer yg mula2... so, takdelah tertanya2 masa tengok Despicable Me 2 tu nanti.. huhuhuhu... bila aku bukak jerk movie ni.. terus Amiera excited... nak tau kenapa?? rupa2nya dia memang tau karakter kartun2 tu... dia dah download game Minion Rush.. boleh aku tak perasan selama ni.. caitt!

gambar ni aku screenshoot kat hp.. inilah game yg diorang main..

Anak2 aku fokus sungguh nonton cerita tu... aku??? arghhhhh... bosan siot citer tu.. apa yg kelakar pun aku tak tau.. mungkin jiwa aku bukannya kartun jenis cenggitu.. aku prefer kartun animasi.. dengan kartun kecik yang tak bercakap.. bunyi apantah yg disebut... arghhh.. tak bleh bla.. en hubby dah masuk ke alam mimpi.. layan cerita kartun sendiri.. citer apa agaknya yerk? beauty and the beast kot.. ahaks..

Bila aku cakap malam esok tak yahlah tengok cerita Despicable Me 2 tu.. tak best langsung.. Amiera terus bangkang.. nak tengok jugaks.. so terpaksa lah layan kan permintaan puteri ku nan sorang.. walaupun aku tau.. mungkin aku dan en hubby akan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........

pic credit to www.panotur.com


Esok pulaks nak pi Waterworld i-City.. bawak diorang pi mandi manda... pun dapat tiket free sempena Matta Fair baru2 ni.. cuma bayar loker rm5 seorang.. lagi seronok ler diorang dapat berendam...

Ni lah hadiah yang tak seberapa utk kedua2 anak yang  mama sayang... semoga berbahagia di hari ulang tahun kelahiran..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah