Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Persiapan raya 2013

Assalamualaikum..

Ok.. dah tak ngantuk.. tapi masih nguap.. ngeh3.. kepala pulaks pening.. tudung ni apa ke hei nya pun aku tak tau.. kalau dah sakit kan.. apa pun tak kena.. tudung pulaks jadi mangsa.. ni lah bahana kalau tidur tak cukup.. maybe..

Sebut tentang persiapan raya.. almost 90% dah ready.. cuma ada satu dua barang yang belum dibeli lagi.. sabtu ni lah hari terakhir shopping.. makcik aku pun dah tak sabar2 suh aku beli tudung dia.. hhuhuhu.. ahad dah sibuk nak ngemas beg2 utk balik kampung..

Meh tengok persiapan raya utk tahun ni..

Rumah

-None-


Mak & Abah

Sepasang baju kurung dan tshirt utk abah aku.. kasut mak aku dah bagi masa besday dia dulu.. handbag dia pun aku dah belikan taun lepas.. mak aku ni bukannya jenis bergaya dan suka gi jalan2 ni.. dia tak pernah mintak pun beli baju raya ke apa ke.. aku sendiri yang nak tengok dia berbaju baru di hari raya.. abah aku pun sama..

dah siap utk di hantar kat mak dan makcik2 aku..


Aku, En Suami, Amiera & Fateh

Taun ni kami sedondon lagi.. tema?? pink+peach.. tapi kaler dia soft sket.. sib baik kerja keras tangan aku dah siap.. kalau tak nanges.. lain2 baju anak2 & en suami dah beli kat sogo.. aku tak beli kasut taun ni.. guna hat taun lepas punya.. tudung dah beli walaupun tak matching... uwaaaaaaa... tapi ingat nak beli selai lagi laaaa... lallalalallala...

baju raya Amiera.. aku jahit simple jerk manik utk dia.. sibuk jer nak manik gaks..


Biskut, Kerepek & Kek

Done.. tapi tak banyak.. biskut raya 3 jenis jerk utk rumah aku.. kerepek 2 jenis sajork.. tak nak beli banyak2.. nanti tak habis.. membazir.. hat lain2 aku beli utk mak aku jerk.. kek lapis dah tempah tapi tak dapat lagi.. harap2 sedaplah.. kek red velvet dan cheese yg baru aku beli kat opis ni.. satu nak bagi mak aku.. satu lagi sajerk nak makan2..

ada yg beli kat kawan opis.. ada yg beli kat luar.. yg paling aku geram.. biskut suji tu.. dah lah mahal.. tak ikhlas sungguh orang tu niaga.. biskut dia tak de rasa apa.. rasa tepung jerk... grrrr..

harap2 kek ni sedaplah hendaknya..

Sampul & Duit Raya

Beli hat Ana Muslim sajork.. duit raya pun aku tak tukar kat bank.. just tukar ngan duit anak2 aku hat baru2 yang belum masuk dalam bank... hehhehehe... Memandangkan taun ni takde bonus.. harapkan bantuan khas rm500 tu.. bleh lepas beli baju raya mak aku, tudung makcik2 aku, bayar kek & biskut2 dan simpan sket utk bayar yuran fateh.. so, pulus duit raya kurang lah yer anak2..



Besday Party

Tahun ni plan nak sambut besday anak2 kat rumah mertua.. tahun lepas dah buat kat rumah mak aku.. seronok celebrate ngan anak2 sedara.. Aku cuma tempah kek dan buat sedikit goodies yang simple.. memang kena jimat sket laaa.. takde nak celebrate beria2..

tag yg dah siap.. design sendiri sajork..

goodies bag yang dah siap di packing.. simple jerk kan..


Itu jerlah kot utk hari raya tahun ni.. uols camna?

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah