Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Assalamualaikum..

Pening jugak sebenarnya memikirkan nak bagi apa utk 100 pcs door gift majlis aqiqah Arissa... door gift memang limited.. memang tak cukup nak bagi semua tetamu.. so, just bagi pada kaum hawa sahaja.. huhuhuhu...

Google punya google.. dapat idea.. ada yang aku tempah dan ada yg aku buat sendiri..

Check List :-

1. Paper bag
2. Yassin Customised
3. Tasbih Mini
4. Cookies
5. Manisan


Paper Bag

designed by ByAuni

wooden paper clip.. beli kat kedai DIY.. memang comel..



Yassin Customised

designed by Tempahan Yassin


Cookies

biskut coklat teddy bear.. beli satu tin pastu aku masukkan ke dalam bekas muffin dan ikat ngan plastik.. ni projek aku, Fateh ngan Amiera masa aku dalam pantang... seminggu before majlis.. keje budak2 ni ngap biskut yang reject..

bahulu choc chip tempah kat CT.. pastu aku letak 2 pcs dalam plastik.. hias dengan doily paper..


Manisan

marshmallow aku packing dalam bekas muffin..

gula2 packing dalam pouch kecil..



Tasbih Mini

Tasbih mini ni aku buat sendiri.. google cara2 nak buat.. pastu beli manik dan aksesori yg lain secara online..

loose item.. manik2 dan kristal.. manik beli kat Masza.. kristal beli kat Jolita.. hat set cutter tu aku beli zaman dolu2.. walaupun dah berkarat tapi masih boleh digunakan..

aksesori utk buat tasbih..  pun beli kat Masza dan Jolita

tasbih yang dah siap.. 

sib baik senang nak buat.. 100 pcs tu sekejap jerk boleh siap.. 
 

doof gift yang dah siap di packing.. sweet tak??


Settle n3 pasal persiapan door gift.. nanti aku update n3 pasal persiapan utk tambah deco pada set buaian..

Link Lain Majlis Aqiqah :-



Comments

MieraJellina said…
dear, agak2 kalau ada org nak buat tempahan tasbih tu,amek tak ordeR?
terpegun sangat tengok. cantik combination colors tu...
Faina Arisya said…
mieraJellina..

alahai sayang... akak tak mampu nak ambik order.. tak berbaloi akak nak jual.. baik adik order kat tokei yg supply manik2 tu.. cer contact Masza.. bleh google dapatkan info dia.. memang dia supplier dan dia juga ambil tempahan tasbih mini.. kalau nak puas hati.. adik buatlah sendiri.. tak susah pun.. Masza ada jual set permulaan buat tasbih mini..
kiky said…
Salam sis

utk wooden paper clip tuh sis pegi diy mane yaa??mmg tgh mencari utk aqiwah..tp nak colour biru..comel.btol
Faina Arisya said…
wsalam kiky..

saya beli kat kedai DIY Warta Kajang..
kiky said…
Ouhh sis tgk kat situ ade colour biru x??byk lg x stock yer??hubuhu...sbb mmg tgh mencari..kt on9 jual.mahal
Faina Arisya said…
masa saya beli tu takde.. tapi tak taulah sekarang.. dah lama saya tak pergi sana.. haritu saya borong habis wooden paper clip baby tu.. design lain byk lagi kot..
kiky said…
Ok2 sis..tqsm for ur info
.nnt nak pi tgk kt area umah dlu..
Unknown said…
Baper kos beli bahan2 nak buat tasbih ni?
Faina Arisya said…
Misz Lynn..

Anggaran dalam rm200 utk 100 pcs.. tapi masih ada balance aksesori, manik dan kristal.. sebab manik dan aksesori tak boleh beli sket2.. penjual biasanya jual dalam kuantiti yang telah ditetapkan..
Unknown said…
Salam sis..
Bape kos paper bag tu..comel laa..
Faina Arisya said…
siti aishah..

paper bag tu sekeping 60 sen kalau tak silap.. bleh contact designer byAuni pada link yang tertera.. macam2 design ada..
naz said…
Ape nk brand biskut tu sis?kosong ke ader coklat?
Faina Arisya said…
naz..

biskut?? biskut tu famous sekarang.. budak2 suka.. byk dijual kat pasar malam.. biasanya diorang jual by timbang.. kalau nak beli setin boleh beli kat kedai pasar borong.. dalam dia ada perisa coklat dan strawberry.. anak2 saya lebih suka coklat..
Puan

Kedai mana yer yg kat pasar borong tu.,,pasar borong serdang ke
Faina Arisya said…
watie..

ya.. kat area pasar borong selangor.. kat tmn equine serdang tu..
intandayani said…
Sukanya idea ni..time kasih yer share..Bole gunakan tak idea ni?
Faina Arisya said…
intandayani..

terima kasih.. boleh aja nak guna idea ni.. tak salah pun.. lagipun dah ramai yg buat cenggini.. hehhee...
Unknown said…
hai sis, nak tanya berapa kos untuk satu set
Faina Arisya said…
Rosnida Aliyes..

kos untuk set apa yer sis..
mija said…
Blh share x tmpt beli bekas muffin n harga die?klip skali..
Faina Arisya said…
mija.. bekas muffin tu beli kat Yummy Bangi.. klip pulaks kat DIY Warta Bangi.. tapi baru2 ni saya pergi dah takde jual dah.. lain2 klip ada lah..
Unknown said…
Sis.. Yg lapik warna pink utk wooden clips tu nk beli kat mana? Brp harga tuu..tq
Unknown said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Faina Arisya said…
zizah nizam..

tu doily paper.. asalnya warna putih.. saya warnakan dia jadi warna pink.. nak beli siap pun ada dah yang dijual tapi susah nak jumpa warna yang kita nak.. cari kedai yang jual aksesori perkahwinan atau kedai bakeri.. mesti ada.. harga takdelah mahal.. 200 pcs dalam rm5-rm6
cardbymyan said…
hai

kalau malas nak DIY, bole beli je dekat kami :)
tq tuan tanah

For doorgift paperbag & sticker. Our blogshop click >> CARDBYMYAN


tq :)
Unknown said…
Salam sis, bekas cup cake tu size apa yer? M atau L ��.
Faina Arisya said…
Salam sis zarina..

kalau tak silap saya size M..
Reem Doorgift said…
wahh idea yang simple tapi menarik untuk doorgift majlis aqiqah :) di Reemdoorgift pon ade tasbih kayu mcm tu tau :D

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Kopi Che' Nah